26 Nisan 2010 Pazartesi

Arakawa under the bridge

Sanırım bahar sezonu animelerinin bir çoğunu izliyorum. Aralarından en çok beğendiklerimi ise paylaşma ihtiyacı hissediyorum. Oysa fazla okunmadığına eminim ama olsun :)
Yayımlanan bir çok anime arasından "tamam işte budur! beni kalbimden vurdu" diyebilceğim tek anime Arakawa under the bridge oldu. Bu kısa serilerin aşkına ne zaman vurulmaya başladım bilmiyorum. Türü; Seinen, romantizm, komedi ve doğaüstü, ve shaft yapımı olduğundan mıdır nedir en büyük merakı ordan alıyor. Shaft yapımı olan bir çok animeye en az 10 üzerinden 9 vermişimdir. Benim zevkime benim tarzıma hitap ediyorlar sürekli. 
Kou İchinomiya babası tarafından obsesif bir manyak olarak yetiştirilmiş, aynı zamanda İchinomiya yatırım şirketinin varisidir, hayat felsefesi gibi benimsediği bu takıntısı ise " asla kimseye borçlu kalma"dır. Arakawa köprüsündeyken bazı serseriler tarafından pantalonu köprünün yeni inşa edilmiş iskeletlerine asılır, Kou pantolonunu alırken birden nehire düşer ve o sırada Arakawa köprüsünün altında balık tutmakta olan bir kız tarafından kurtarılır (aslında tırmanırken aralarında bir muhabbet geçer ve borçlu kalmak istemediği için yardım istemediğini belirtir). İşte en güzel zamanlar bundan sonra başlar, Kou'nun bu takıntısı öyle yüksek seviyelerdedir ki ölüceğinden çok nasıl karşılığını verebilceğini kafasına takar ve astım krizleri geçirir. Oysa karşılığında vereceği şey basittir :) Hayatını kurtaran kızımız Nino, karşılığında sevgilisi olmasını ve onunla Arakawa köprüsü altında yaşamasını ister. Bu arada Nino Venüs'lü olduğunu idda eder ve Kou için, nehrin şefi olduğu idda edilen Kappa görünümlü suda yaşayan bir heriften izin ve yeni bir isim alırlar.(Nino'nun şefi çağırdığı sahne inanılmaz komiktir) Kou'nun yeni ismi acemi anlamına gelen Recruit'dur, doğal olarak dilleri dönmediğinden, kısa sürede adı Riku olmaya başlar. Ve Riku'nun acayip tepkiler verdiği absürdlükler birbiri ardına gelişir. Nino'nun köprünün ayağında perdeyle sarılı bir yerde yaşaması, Riku'nun köprünün altında yüksek bir aralıkta yaşaması ve Arakawa köprüsünün altında yaşayan birçok obsesif insanla anime şenlenir. Aralarındaki ilişki de merak konusu tabiki :D
Benim en dikkatimi çeken kısımları; Riku öyle bir karakterki gözüne çok saçma gelse bile birşey, bir yerden sonra o şeyi kabullenebiliyor. Nino'nun sakin ve naif bir karater oluşu da çok hoşuma gitti, her ne kadar venüslüyüm dese de, olmadığını bildiğin halde, saflığına ve ciddiyetine kapılıp kabul edebiliyorsun, evet o Venüs'lü :) Köprü altının şefi kappa kılığındaki hefite ayrı bir komedi. Aslına bakarsınız kısıtlı mekanlarda fazla detaya ve görüntü kalitesine çizime ve konuya odaklanıp mükemmel bir iş çıkarmış Shaft. Aynı Bakemonogatari veya Sayonora Zetsubou Sensei'deki gibi... Shaft'ın kadrolu elemanı sanırım yine baş karakeri Kamiya Hiroshi seslendiriyor, bu da ayrı bir artısı bence. Zaten Kamiya'nın sorunlu, aşırı tepki veren tipleri seslendirmesindeki başarısı tartışılamaz. Aynı Gintama'daki Shinpachi'yi seslendiren, Sakaguchi Daisuke gibi; stereotype tarzı karakterleri seslendirmek gerçekten zor olmalı. Neticede bu tip karakterler bir süre sonra bu seslendirme sanatçılarının üstüne yapışıyor(yakışıyor).
Fazla uzatmak istemiyorum ama izlenmesini şiddetle tavsiye ettiğim az miktardaki animlerden, 4. bölüme kadar yayımlandı şu an. Şimdiden iyi seyirler...


Yıldız kafalı karakterimizi Sugita Tomokazu seslendiriyor. Bir Gintoki aşığı olarak gözden kaçırılmayacak detaylardan.
Share/Bookmark

2 yorum:

  1. guzel mi yaa o kadar. nedense benim gozumden kacmis. gerci ben nedense Sayonora Zetsubou Sensei de izleyememistim. neden acep??

    YanıtlaSil
  2. Belki ciddiyetsiz animeleri sevmiyorsundur :) hem arakawa hem zetsubou sensei ikiside absürd animelerden ama ciddi olduğukları zamanlarda oluyor bunların arasında bir aşk olacak gibi...
    Benim en sevdiğim tür bu tip animeler olduğundan kaçırmamaya çalışıyorum. Ama kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...