30 Haziran 2012 Cumartesi

Tokyo - Harajuku


Geçtiğimiz cumartesi planlarımda bir değişiklik oldu ve aniden giyindim süslendim Harajuku'yu keşfetmeye çıktım. Evden JRla 10 dakika uzaklıkta istasyona da 5 dakika yani toplam 15 dakika mesafede Harajuku. Gittiğimde şu meşhur Harajuku sokağını göremedim ilk çok kalabalık ve eylem vardı. Bana Taksim'i anımsattı. Sonra farkında olmadan asıl gitmem gereken yerin arkasından dolandım sokağa girdim. Ama girmeden önce Tokyo fashion sitelerinde resimleriyle karşılaştığımız mağazaları gördüm ve daldım içeri. Yanıma aldığım paranın büyük bir kısmını neredeyse orada harcayı verdim ama acayip bir indirim vardı zaten.


Şu görmeyi beklediğiniz ve benim de resimlerini çaktırmadan çekmek istediğim tiplerle karşılaşamadım maalesef. Karşılaştıklarım da mağaza çalışanlarıydı hep. Çektiğim videoları izliyor musunuz bilmiyorum ama alışveriş yapmaya gittiğiniz her semt ve mağazada, türkiyede yalnız kızıl kayalarda ve pazarda karşılaşabileceğiniz biyrooon biyrooon nidalarıyla karşı karşıya kalıyorsunuz. Herkes müşteriyi çekme ve nazik davranışlarıyla alışverişinizi kolaya indirgemeye çalışıyor. Bir mağazaya giriyorsunuz ve insanlar peşinizden gelip ne alıyor ne bakıyor, ne aramıştınız demiyor. Bu pahalı mı pahalı olan Tokyo alışveriş sektörünün en güzel özelliğinden biri bence.



Bir de yabancı birisi biraz da olsa japonca biliyorsa onunla ellerinden geldiğince muhabbet etmeye çalışıyor bu insanlar. Alışveriş yaptığım her mağazada kızlarla muhabbet etmişliğim adımı, yaşımı, nereden geldiğimi söylemişliğim var.


Gelelim Harajuku hakkındaki görüşlerime; Bir kere Harajuku Japon kadar turistlerin karşılaşılabileceği tek semt. Bazen etrafınıza bakıyorsunuz yabancı insanlardan başkası yok. Bir de bir turisti turist yapan iğrenç giyinişi ve bakımsız hali zaten. Japonları erkek de olsa bakımsız özensiz göremezseniz hele ki Harajukuda. Sizi bilmem ama ben japonların modaya düşkün olmalarını seviyorum zira ben de düşkünüm... Maalesef Harajuku kocaman bir semt, ucu bucağı olmayan bir alışveriş diyarı değil, eğer bir şey satın almayacaksanız 1-2 saatte yaya yaya dolaşıp bitirirsiniz. İstanbulda yaşayanlar bilir Harajuku tıpkı Atlas, Halep ve Aznavur pasajı gibi bir yer. Taksimde bir sokağı marjinal kıyafetler satan bir yere çevirirseniz tıpkı Harajuku olur. He ama mağazalarda nazik ve güzel japon kızlarıyla karşılaşamazsınız orası kesin :D


Harajuku'ya bugün ikinci defa gittim ve yine çılgın indirim devam ediyordu ama bu sefer akşam üzeri gittim ve hiç ummadığım bir şeyle karşılaştım, cumartesi akşamı saat 8de dükkanları kapatıyorlardı ve bu bana acayip saçma geldi. İstanbulda cuma-cumartesi-pazar akşamı eğlence, alışveriş demek burada insanlar cidden bir garipler saat 8-9 gibi sarhoş olmaya başlıyorlar Türkiye'de o saatte sarhoş olana götüyle gülerler. Neyse japonları anlamaktan vazgeçtim zaten.


Harajuku'dan sevgili Vuducuğuma yukarıdaki gözleri hediye almıştım geçen gün, onu da paylaşayım hemen. Bence Harajuku semtlerin en ucuz alışveriş mekanı. Shinjuku ve Shibuya'yı altüst etmiş biri olarak Harajuku en iyisi derim. Hem Harajukuda güzel, yakışıklı, tarzı olan bir erkek görme olasılığınız çok daha yüksek. Ve insanlar gelip sizi rahatsız etmeye çalışmıyorlar. Tek kötü yanı küçük olması sanırım ben hep daha büyük bir yer bekliyordum.

3 yorum:

  1. OHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ÇOK GÜZEL ENDAAAAAAAAA *--------------* Çok teşekkür ederim *-* Kafanı yirim *-* Bunun tokasını ve yüzüğünü görüp duruyordum. Küpesi çok daha güzelmiş *-* aww!

    İlk videoyu izlemiştim ama şimdi Malkav ile bir kez daha izledik. 2. video harika o kadar çok güldüm ki xD Aa şunun tipe bak şu mağazaya aa missha aa şu aa bu derken video bitti >_______< Her geçeni inceledik yeminle :D

    Keşke o toplaşılan yeri de görebilseydik >_< Bir daha gider de görürsen yine çek hep çek video *-*

    Boya harika duruyor umarım öyle çift renklidir o Nasıl öyle oluyor ki acaba O_O Converselere öldüüüm!

    Yine harika bir post olmuş *-*

    YanıtlaSil
  2. en merak ettiğim post buydu :)
    ama sanırım hepimiz orada hep o çılgın tipler var sanıyorduk :)
    ben sanırım o dükkanlara dalar kendimi kaybederdim kesin ehehe

    YanıtlaSil
  3. gerçekten teşşekkür ederim.hem deneyimlerinizi bizimle paşlaştığınız için hem de çok yaratıcı bulduğum sokakta video çekme fikri için.sanırım bir sokağı en iyi video ile anlatacabilirsiniz ki siz zaten yapmışsınız.
    merakla bekliyorum paylaşımlarınızı....

    YanıtlaSil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...