4 Haziran 2012 Pazartesi

Okuldaki ilk günüm #1



Geçtiğimiz sabah gerçekleştiği için nasıl anlatsam bilemedim bir türlü en iyisi giriş cümlesine saçmalayarak başlamak dedim. Tokyodaki ilk iş günü okulumun ilk günüydü, yurtdışı eğitim danışmanım bana 8'de okulda olmamı söylemişti oryantasyon erken başlayacakmış diye... Kalktım 6'da annem ve ablamla konuşurken saat 7 oldu 7 buçuğa kadar hazırlandım o sırada Shin de belki beni okula götürür diye erkenden kalkmıştı ama kendim bulurum dedim fırladım. Elimdeki telefona sonuna kadar güvendim ve yola koyuldum. 10 dakika geçti kendimi okulun dibinde buldum elimle koymuş gibi hem de. 1 buçuk saat de bekledim meğer 9:30'da başlıyormuş. Binada çalışan herkes erkencisin deyip durdu hatta öğretmenlerden biri gelip benimle acık muhabbet etti. Okulda ingilizce konuşmak yasak bu inanılmaz hoşuma gitti açıkcası :D Yanıma alman bir kız geldi oturdu ilk onunla kaynaştık çok çok az türkçe biliyordu, sabah sabah beklemiyordum öyle bir şey. Sonra kanadalı isveçli, italyan ve Hawaiili arkadaşlar edindim. Hawaiili arkadaş daha önce japonyaya gelmiş ama yine de pek konuşamıyordu. Diğerleri ise sıfır desem yeridir sanırım. Neyse biz çat pat konuştuk, Hawaii Japonya'dan sonra en sevdiğim ülkedir herhalde beni en çok kendime yakın hissettiren o çocuk oldu. Benim gibi anime seviyor zaten kendisi dragon balldan bahsettik biraz :P


İlk gün ders olmaz sanıyordum ama birazcık ders işledik, yanıma gelip ilgilenen kadın acık japonca biliyorum diye hiragana katakana dersi almama şaşırdı sanki biliyorsun sen dedi kendimi çok iyi hissettim açıkcası :D Sınıfımdakiler de japoncamın iyi olduğumu söylediler ama alakası yok. Hawaiili çocuk daha önce gelmeme rağmen senin japoncan daha iyi, nerede öğrendin dedi, 3 ayda evde kendi başıma öğrendim dedim. Başlangıç seviyesinde kısa bir ders işledik, işkence gibiydi çünkü kendimizi tanıtmayı öğrendik sadece. Ardından çok az Hiragana'ya başladık A, İ, U, E, O harflerini öğrendik. İşte o kısımlar beni en çok ilgilendiren kısımlarıydı dersin.


Ah unuttum okula giderken JUMP SHOP diye bir mağazayla karşılaştım, jump manga ve animeleriyle ilgili her türlü karakterin figürü ıvırı zıvırı satılıyordu içerde. Onu da One Piece karakterlerinin gerçek boyutlardaki maketlerine gözüm çarpmasa daha göremeyecektim. Orayı görünce hemen navigasyonu kapadım kaybolursam kaybolurum lan, bunu çekmezsem olmaz dedim. (Şu an biri sümkürüyor bu önemli detayı vermezsem olmaz. Büyük ihtimalle Megane-kun kalktı ve işe gitmek için hazırlanıyor şu an...)



Okuldan çıkıp eve dönerken daha okulun sokağında minicik bir araba içinde japona bir çocuk Turkish fast food yani döner kebap satıyordu onu gördüm ve hemen remini çektim. Çok heyecanlıydı bazı yabancı öğrenciler ordan yemek yiyordu. Ben aç olsam da o kadar sıcak havada döner yemek istemedim ve yolun karşısındaki tapığınağa doğru gittim resmini çektim aynı animelerdeki gibiydi, çok hoşuma gitti. Eve dönerken kısa yolu keşfettim ama o sırada sıcaktan beynim erimek üzereydi artık yol kısa olsa da bana çok uzak geldi.
Eve geldiğimde tek istediğim bir şeyler atıştırıp yatmaktı kalkınca da yıkanmayı planlıyordum. Ama koreli kızlar aşağıda muhabbet ediyorlardı oje sürmeye yanlarına ineyim dedim acık konuştuk bir tanesiyle buzları erittik gibi oldu o çok soğuktu çünkü ama diğeri dünyanın en cana yakın kızı bence. Bahsetmeyi sevmesem de iyi ki dövmelerim var dedim bugün. Okulda da bugün koreli kızlarla da onlar sayesinde epey kaynaşma fırsatı buldum. Cana yakın dediğim koreli kız da dövme yaptırmak istiyormuş beraber gidelim mi bir gün dedi inanılmaz sevindim olur dedim hemen :D Bileğine bir şeyler yaptırmak istiyormuş uzunca ne yaptırsam diye diğer kızla konuştular, onlar konuştukça dramalardan öğrendiğim korece kelimleri tekrar ettim çok hoşlarına gitti. Sonra ben onigirimi aldım ve odama koyuldum akşama kadar zıbardım.




Uyandığımda bizimkilerle konuştum baya bi annem, ablam, yeğenimle uzun uzun muhabbet ettik. Hatta yeğenime evde cümbüş vardı onu izlettirdim. Günün bence en büyük olayı buydu. Elimde telefonla aşağı bir indim ki bizim sensei'ye liseli üniforması giydirmişler ve kafasına peruk takıyorlardı. Etek kısacık her türlü detayı var kıyafetin koptum cosplay parti var galiba dedim bir de ağzımdan türkçe dökülüyor bazı kelimeler peruk dedim sonra peruk ne demeye başladılar katsura yani diye düzelttim. Allahtan bizim Katsura sağolsun peruğun ne anlama geldiğini biliyordum. Yine japoncamla yarıp geçtim o an asdjsafhnjsadj. Ardından sensei garip garip pozlar vermeye başladı o kıyafetle gülmekten geberdik hepimiz. O an telefonla yeğenime izlettiğim için kameraya çekemedim çok pişmanım. Shin geldi yeğenime el salladı ama :P Sensei soyununca sabah okulu bulabildin mi diye geldi evet çok yakınmış buldum dedim. Evet on dakika bir şey dedi, Shin o kadar yakın mıydı suidobashi diye konuşmaya başladı senseiyle. Ben çoğu zaman konuşulanları anlıyorum ama japonlarla konuşurken çok kasılıyorum yanlış söyleyeceğim diye cevap veremiyorum. Diğer yabancılarla sanki daha iyi anlaşıyorum ama işin yerlisiyle konuşmak cidden gerici bir durum.


Hayatımda günlük yazmam, sevmem öyle şeyler ama şu an resmen günlük yazıyor havasına girdim. Hayatıma yeni bir şey daha ekledim sanırım. İşte bugün böyle geçti, yer yer zor durumda kalıyorum yer yer eğlenirken buluyorum kendimi. Bir sonraki postta görüşürüz canlar.

8 yorum:

  1. Oh bugünün de yazısı geldi. Pek eğlendim okurken, bahsettiğin komik olay buydu demek.
    Tek başına yolunu bulman, arkadaş edinmen falan süper:)
    Ev ortamı da pek eğlenceli görünüyor, samimiyeti artırınca daha da güzel olacağına eminim.
    Koreli kıza sor abisi falan var mıymış deyu, benden bahset asdasddads
    Nese cıvımadan kaçayım ben en iyisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha sorarım ayıpsın ama gelince tanışırsın o kızlarla bir tanesinin ingilizcesi çok iyi.

      Bir şeyi tek başıma başara bildiğimde ben de sevindirik oluyorum. Ama okulda sınıfımda koreli bi çocuk var mesela töbe töbe güzellikle gördüğümüz korelilerle alakası yok resmen.

      Sil
  2. Ben seni yerim yeeeerim! Her cümlen pozitif. Adamın sümkürmesi bile XD En büyük olayı yani okulun ilk gününü de atlattığına göre bundan sonra tüm eğlence seni bekliyor :D

    Kendi başına çalıştığın japoncanın sana bu kadar yararı olmasına çok sevindim. Ortama biraz önde başlamanın kimseye zararı olmaz :P Ülkeye dönüşte Japonca dersi verirsin artık bize ;)

    Bu arada "sizinkiler(ev arkadaşların :P)" biliyorlar mı blog tuttuğunu *-*

    Bir sonraki postunu da heyecanla bekliyorum. 2 defa sindire sindire okudum resmen. Daha bile çok yazabilirsin bence ehüehü :D

    Not: Evdeki durumları mutlaka video'ya çekmeye çalış. Nasıl bir susamışlıktır benimkisi :P ehüehü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog tuttuğumu bilmiyorlar onlar chatleşiyorum sanıyorlar yanlarında yazdıklarımda. Şu an da şap şap şap sesler geliyor mesela biri traş mı oldu nedir sadaskdsa

      Bir dahakine daha uzun yazacak malzeme çıkar umarım :D Daha ben metro kullanmadım o baya maceralı kaybolmacalı olacak gibime geliyor.

      Ya o cosplay olayı beni bugün yardı bitirdi öldüm gülmekten. Rumi allahtan videoya çekti onunla anlaşabilirsem bir ara alıcam videoyu herkesin görmesi lazım.

      Sil
    2. afgdgsfa o halde hemen kankalaşıyorsun Rumi ile :P O video benim olecek diyorsun :D Hevesle gelecek video'yu da bekliyorum bugün bak ;)

      Sil
  3. diğerini de okudum ama bir türlü yorum yazma fırsatı bulamadım kuzu;)
    Günlerin süper geçiyor merakla takipteyiz^^
    Ah böyle anlatınca da seninle birlikte bizde yaşıyor gibi oluyoruz çok hoş oluyor:D
    Ev çok eğlenceliye benziyor şimdiden kim bilir ilerde daha kaynaşınca siz neler neler yaparsınız:D
    Bu arada ilk gün okula kendin gitmeni taktir ettim ben olsan heralde, ilk gün biri beni götürsün diye ümitle beklerdim:)
    Her şey güzel gidiyor umarım daha da güzel gider, bol şanslar öpücükler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol yavru, sizi eğlendiriyorsam ne mutlu bana ama asıl siz geldiğinizde eğlenceyi aklım almıyor :D

      Daha çok foto ve video çekmek istiyorum ama ekiniyorum bazen insanlar rahatsız olur diye ama turistim sonuçta yapacak bir şey yok.

      Evdekiler de tek başıma bulmama sevindiler. Neyse şimdi kaçızlıyorum hazırlanıp okula kaçıcam ev de hareketlendi baya. Burda herkes karga bokunu yemeden kalkıyor.

      Sil
  4. Açıyorum postu "Ay ne güzel resimli mesimli uzun uzun yazmış oleee!" diye seviniyorum ama şak diye bitiyor hemen :(
    Enda, senin adına ne kadar sevindiğimi geçtim, sen böyle anlattıkça sanki ben orada yaşıyormuşum eğleniyormuşum gibi gözümün önünden geçiyor, ayrıca seviniyorum :D

    Umarım günlerin hep böyle güzel geçer ^^ Derslerin de başarılı geçer!

    YanıtlaSil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...