11 Nisan 2010 Pazar

Angel Beats mi? Hayatta izlemem...

Sonunda başardılar... evet sonunda 1 erkek 100 kız düğümünü çözmeyi başardılar. Angel Beats de bunun ilk örneklerinden sanırım. Oysa afişine baktığımda hayatta izlemem dediğim animelerdendi. Çok pis bir ön yargıyla yaklaşıyorum farkındayım ama şimdiye kadar bu tür çizimleri olan animelerin bir adet erkek baş karakteri ve onu takip eden onlarca kız vardı. Fakat geçen hafta ilk bölümü yayımlandığında, şans eseri indirip izlediğim de, olağanüstü bir şeyle karşılaştım; eşit sayıda kız ve erkek vardı animede ve alışılmışın dışında bir konusu... Önce çok şaşırdım sonra kendimi animeye kaptırdım ve biraz konusundan bahsetmek istiyorum sizlere.
Asıl adamımız Otonashi lise çağında ölmüş ve birden öteki dünyada gözlerini açmış bir çocuktur. Fakat hafıza kaybı yaşamakta ve adını dahi zor hatırlamıştır. Öteki dünyada karşılaştığı ilk kişi Yuri'dir ve o an savaşmaktadır.  Her ne kadar Yuri "acayip ölüyüm savaş alanı"'nında olduklarını açıklasa da Otonashi ciddiye almamakta ve hala mantıklı bir açıklama aramaktadır.
 Ve o sırada Yuri'nin onunla dalga  geçtiğini düşünüp asıl düşmana sormaya yönelir fakat düşman dediğimiz kız ise minik tatlı mı tatlı bir lise öğrencisidir hatta okul konseyi başkanıdır ama herşeyden önemlisi bu dünya'nın meleğidir.


 Herkesin ölüp de geldiği bu dünyada sadece bir okul ve bir sürü öğrenci vardır. Bu öğrencilerden bazıları ittifak kurup bu dünyayı kontrol eden sevimli ama ruhsuz, kalpsiz okul konseyi başkanıyla (tenshi) savaşmaktadır. Yuri ise savaşan bu grubun lideridir. Otonashi ise bir kaç kere ölüdükten sonra öbür dünyada olduğu gerçeğine alışır ve Yuri'nin "acayip ölüyüm savaş alanı"'dan "öbür dünya savaş alanı" olarak değiştirdiği organizasyonuna katılır. Bu dünyada her hangi aldığın bir darbe ölümcül olsa bile bir kaç dakika sonra yok olur ve yaşamaya devam edersin. Yuri ve arkadaşlarına göre Meleğin istediği şekilde bir lise öğrencisi gibi yaşamaya devam edersen bir süre sonra yok oluyorsun. Yuri Meleği yenmek istiyor çünkü gerçek dünyada ölüme karşı duramazken, bu dünya da onunla savaşabiliyor ve meleğe karşı durduğu sürece yaşamaya devam edecekler.
Bir Visual Art's ,Aniplex ve Key yapımı olduğu için merak uyandırıyor. Henüz 2 bölümü yayımlanmış olsa da aşk meşk işlerine girmedikleri sürece güzel devam edecek gibi. Birçok erkek karakter ve kız karakter tasarlanmış. Ve birçok karakter türüne sahip megana bir tipten tutun badass karakterlere kadar her türlüsü var. Benim için en önemlisi de sağlam bir dişi karaktere sahip olması, Yuri tam bir badass ve lider ruhlu aynı zaman da iyi niyetli olabilen bir karakter.
 Ve ona sonuna kadar güvenen ve peşinden giden arkadaşlara sahip. Onun da tek istediği onları da koruyabilecek bir yol bulup Tenshi'yi öldürmek. Her ne kadar öbür dünyada olsalar da karakterleri çeşitli ilgi alanları var, kimi judo'da iyi kiminin müzik grubu var ölmüş olsalarda hayallerini ve yeteneklerini kaybetmemiş savaşçı ruhlu liselilerden bahsediyoruz yani. Bir rock grubu olan kızlarımız dahi var... 
Ve hepsi ölmüş olsalar da ölümü alt etmek istiyorlar.
Ayrıca açılışı ve kapanışı çok güzel, çok kaliteli bir yapım olduğu zaten Uluslararsı Tokyo Anime Fuarında büyük ilgi almasından belliydi. Yanlış hatırlamıyorsam bir ödül bile almış olabilir...
 Ben Yuri'nin Haruhi'ye benzemesine rağmen konu olarak Gantz'a benzettim. Sanki Haruhi'yi almışlar Gantz'la k-on'nu birbirine katmışlar, araya bir melek sıkıştırmışlar gibi... Ama henüz karar vermek için çok erken, kısa bir seri olsa da ben çok ama çok beğendim şimdilik. Ayrıca 2. bölümü inanılmaz güzel ve eğlenceliydi. Şimdi 3. bölümü merakla bekliyorum. Bütün karkaterlerini de sevdim favori bile seçemedim aralarından, artık seri bitince bu konuyu editlerim belli olmaz ;).

Share/Bookmark

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...