12 Şubat 2012 Pazar

Naruto Manga (573)

Shounen mangaları takip edenlerin bildiği üzere MangaStream sizlere ömür. O kadar yıl oku, o kadar zaman harca, 573 bölüm Naruto, 627 bölüm One Piece, 123 bölüm Claymore...ve dahasını devir sonra viz media çıksın, hepsini lisansladık yavrular nihohoho diye nanik çaksın. Adamların en iyi projeleri bir anda durdurulsun. Üstüne üstlük tarihe de iyice baktım 1 Nisan olmasın diye ama yok Şubattaymışız hala. Şimdi hangi cesur grup çıkıp bu mangaları illegal bir şekilde devam ettirir bilemiyorum. Öyle ki harıl harıl okuduğum Naruto çok acayip bir yerde kaldı. Tüylerimin diken diken olmasını bırakın onlarca nakamam varmış ve savaşa katılıp Naruto'nun yanına koşmamı bekliyormuş gibi hissediyorum. Spoiler altında son bölümden bahsedeyim biraz.

-Spoiler-
Bir baktım da epeydir hiçbir anime-mangadan güncel bir şekilde bahsetmemişim, bu da Manga Stream'in projeleri durdurması anısına jübile yazısı olsun. 

573. bölüm Naruto'ya yıllardır verilmesi gereken gecikmiş destek verildi. Herkes Naruto'nun başarısıyla moralleri yükseltip coşkuyla yanına koşmaya başladı. Sonra bir baktım ki 15. sayfada Kubo Tite tembellikleri yapmış Kişi, 16'ya geçtim yine aynısı, son sayfa da ise aahh Sasuke, allah belanı versin Sasuke... Uzun zaman okuyamayacağım güzelim manganın son sayfasını Sasuke piçiyle hatırlayacağım. Yaktım çıranı Kişimoto, hele biz okuyamazken manganın sonunu getirirsen iyice bozuşacağız.


Naruto'nun kendini bütün bijuulara sevdirmesi ve güvenlerini kazanması doruk noktasıydı kanımca. Daha İtaçi'nin karşılaşmasını da görememiştik -ki en çok beklediğim şeylerden biri de oydu, diğeri de Tobi'nin kim olduğu tabii ki. Animenin son bölümü itibariyle kim olduğu hakkında çok kötü teoriler ürettim. Naruto'nun doğduğu gece İtaçi Sasuke'ye bakarken annesi ve babasının nerede olduğu meçhul, bu da çok düşük bir ihtimal olsa da acaba dedirtti bana. Sizlerin de kim olabileceği hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum. Sanırım okuyamayacağımız onca bölüm karşısında bunları tartışmaktan ileriye gidemeyeceğiz. Gerçekten ne kadar üzgünüm anlatamam. 
-Spoiler-

Anime son 2 bölümden de bahsederdim ama yaz yaz bitmez, o kadar güzel bölümlerdi ki hiçbir bölümü izlerken bu kadar duygu seli yaşamamıştım. Şimdi gözler hep animelerde olacak maalesef ama belli mi olur kalkıp viz media veya diğer bir yayın kuruluşu bizi animelerimizden de edebilir. Zaten bunun için gereken zemin de hazırlanmıyor değil. Hepimiz geçen haftalarda kapanan upload sitelerinin ve silinen linklerin hüznünü yaşamışızdır. Hiç tahmin edemeyeceğim kısıtlamalar getiriliyor, sanki gün geçtikçe özgürlüğümüz (illegal olmasına rağmen) kısıtlanıyor. Bir şekilde insanların ürünlerini internet üzerinden gösterime ve satışa sunması şart artık. İnanın animeler legal bir şekilde internet üzerinden yayınlansaydı (altyazı seçenekleriyle beraber) her bölüm için parası neyse öder öyle izlerdim. Ama öyle bir dünya yok :)

Not: Manga Reader'dan JUMP mangaları online okunabiliyormuş, boşuna telaş yapıp bilemeyenleri de üzmüş olabilirim. Yani Naruto, One Piece efsanesi bizim için daha bitmedi canlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...