22 Ocak 2012 Pazar

Ne Güzeldi be 90lar...



Dün gündüz saatlerinde twitterda başlatılan "90lar bence" hashtagi meğer kingo disco 90lar gecesine hazırlıkmış, ben akşam program yayınlandığı zaman çaktım. 87'nin başlarında doğmuş biri olarak 90lar benim altın çağlarım diyebilirim. Sabah akşam televizyon izler ve izlediğim şeyleri bir yerden sonra ezberlerdim. Sabahları susam sokağı, çizgi film izler, akşam üzeri Dallas'tan önce ya da sonra (hatırlamıyorum) He-man, She-ra falan verirlerdi ve ben Dallas'tan nefret ederdim. Eğer varsa akşamları film izlerdik, geceleri de Tutti Frutti. Ama hiçbir zaman baştan sona izlemişliğim olmamıştır zira sonu gelmeden ya sızardım ya da zorla yatırılırdım. Yine de çin çin dansına bayılırdım, kuzenimle ne zaman bir araya gelsek dansını yapardık, sonra da kavgaya tutuşur saçbaş birbirimize dalardık (hiç değişmez).


Şimdi tutti frutti deyince cidden 90ların başından bahsetmiş oluyoruz ve bu böyle (oturmamış rtük kanunları sebebiyle) 90ların sonuna kadar uzanan ve medyada rtük, sansür denen şeyin etkisini hissetmediğimiz dönemlerdi. Yani Televizyonun da altınçağları, özgür olduğumuz zamanlar, izleyeceğimiz şeyi kendimiz seçtiğimiz zamanlardı. O yüzden bence 90lar özgürlük demekti. O zamanki filmler diziler bile ayrı bir doğal ayrı bir güzeldir. Şimdi aradan birkaç yıl geçince 2000ler için  "Muhafazakar"laştığımız yıllar diyebilirim sadece. Ne müziği güzeldi ne dizileri ne de filmleri, zaten 2005'ten sonrasına acayip yabancıyım, ne olup bitiyor haberim yok. Televizyon izlemeyi bile tamamen bıraktırmış bana.

Cidden, neden muhafazakarlaştık biz? Neden bunun olmasına izin verdik?


90lar demişken sevdiğim ve unutamadığım şeylerden de bahsetmek istiyorum. Mesela Nils ve uçan kaz, Nils'e çok kızardım ki küçüldüğü zaman hayvanlar tarafından hor görüldüğünde de hayvanlara kızmıştım. Sanırım o çizgifilm kafamdaki doğruluk değerlerine ters geldiği için çok kompleks bir çizgifilm gibi aklımda kalmış. Sonra benim video kasetlerim vardı, Dumbo, Alice harikalar diyarında hatta birkaç bölümü vardı ve en sevdiğim bölümü kayıptı, hiç unutmam. Ayı Yogi ve Bobo ve birkaç hatırlamadığım çizgi film daha... sabah çizgi film saati geçtiyse bunları açar izlerdim, tekrar tekrar hem de. Benim yaşımda hiç arkadaşım olmadığı için yaşı yakın olanlar da erkek olunca kendimi barbielere verdiğimi ve ilkokul 3-4'e kadar onlardan alamadığımı hatırlıyorum. Bir de bir elektirkli süpürgemiz vardı hiç unutmam onu, kırmızı R2 diyebiliriz kendisine :D o ve onun hortumu bir de tekerlekli sandalye bana çok modern aletlermiş gibi gelirdi, ben bunlardan bir gün çok yararlı bir şey icat edebilceğimi düşünürdüm. Canım sıkıldıkça ya icat yapar ya da evdeki orgla bir şeyler çaldığımı sanırdım zaten. Bir de ablam bir gün bana kalem ve resim defteri almıştı ve birkaç harf öğretmişti, bütün gün onları tekrarlayıp durmuştum. Resimli hayvanlar atlasım da efsaneydi, içindeki her şey bana hayalürünü gibi gelirdi meğer gerçekmiş yav. Bunlar hatırlamadığım küçüklüğümle ilgili her şey sanırım.


Birkaç kanalın jeneriğini hiç unutamayız. Mesela Parliament Sinema Kulübü (hatırlattığı için Vudu'ya teşekkür ederim) Bir de demin aklıma geldi Show tv'nin jeneriği dup dubi dug dug hallahımm o sesleri duyduğumda tüylerim diken diken olurdu, şu an çocukluğuma geri döndüm sanki, o yıllardayız şimdi ne çıkacak ne izleyeceğiz telaşı ya da beklediğimiz filmin heyecanı... Özellikle Parliament sineması en büyük efsanemiz olsa gerek. Batman serilerini, Hayalet avcılarını, Geleceğe Dönüş'ü, E.T'yi ve dahasını ilk orada izlemişizdir. İlk Batman izlediğimi hayatta unutamam, film bittikten sonra bir şeyden pelerin yapar, koltuktan koltuğa atlar, Batman olduğumu düşünürdüm. İnanılmaz heyecanlıydı pazar gecelerimiz çünkü evdeki herkes bir araya toplaşırdı ve pür dikkat izlenirdi. 



Bir de HBBTV vardı hatırlar mısınız bilmem, Kanal 6 vardı ve Hugo oynamaya çalışan çocukları izlerdik bu kanalda. Sanırım Kanal 6 anime de yayınlıyordu. Hey gidi 90lar hey...

90ların kötü modasına rağmen her şey az ve öz olduğu için güzeldi. (2000lerin başında 80lerin modasına sövüyorduk ama...) En önemlisi de Büyük anneannem yaşadığı ve her gününü benimle geçirdiği için anlamlıydı. Şimdi 11 gün kalmış 25 yaşıma giricem, peeh.

Bu da 90-91 yıllarındaki ben.

7 yorum:

  1. İlk paragraf özellikle beni anlatıyor. Bir diğer 87li olarak ben de altın çağımı 90larda yaşadım. Bunlar haricinde 90lardan alışkanlıklarım Evimiz Hollywood'da, Cosby Ailesi, Full House falandı.
    Radyodan kasede şarkı çekmece gibi aktivitelere girmiyorum bile.
    Güzeldi be 90larda çocuk olmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi eklemişsin, ablam özellikle Evimiz Hollywood'da hastasıydı, ben Alf ve Full House'a bayılırdım.

      Radyodan kasede şarkı çekmeyi bırak ablanın kasetlerine ses kaydetmeler gibi evde kıyamet kopartacak olaylar da yaşanabiliyordu :P
      Kesinlikle çok güzeldi 90larda çocuk olmak.

      Sil
    2. Hey gidi çin çin be... Az mı basıldık bunu izlerken...

      Sil
    3. Biz ailecek izliyorduk yav o kadar erotik değildi :D

      Sil
  2. Ben bunların bi çoğunu hatırlamıyorum ne yazık ki :/ Parlement pazar gecesi sinemalarının müziğini star'ın yeniden koyması bile gözlerimi doldurmaya yetiyor xD

    Benim için 90'lar Tv'de Şehnaz Tango'dur xD Başka bir şey anımsamıyorum doğru düzgün. Onu bile hatırlamam bir mucize(89'luyum) Zaten haftasonu hariç akşamları 6-7 gibi evde olurduk :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parliament sinemasından bahsetmeyi unutmuşum yazarken aklımdaydı sonra diğer şeylere kaptırmışım kendimi. O Parliament sinemalarında E.T izlemiştim ve ilk izlediğim günden beri yaklaşık 20 yıldır uzaylı fobim var:) Hem kötü hem iyi anılarım oldu tabii ama çok ayrı bir keyifti, pazar günlerini seviyordum bir kere şimdi en sevmediğim gün pazar.

      Sil
    2. thundercats, flintstones, scooby doo bi de psikopat cizgifilm clementine ... muzigi hala kulaklatrimda cinliyo... taso modasi bi gelip gecmisti... taso icin havalandirma bosluundnan dusen arkadasim var oyle diyim...bi de cok az kisi hatirlar Alien filminin dizisi vardi Aliens diye... onda xenomorph diye tuvalete yanliz gitmemi engelleyen yaratiklar vardi... gerci bu dediim seksenlerin sonu da olabilir :D.. turkceye zinamorf diye cevirmislerdi...

      Sil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...