17 Aralık 2011 Cumartesi

Sevdiğim Anime Açılış/Kapanış Parçaları I

En sevdiğim pop/rock (bayan vokal) anime jeneriklerinin bir listesini yapmak istiyordum ne zamandır. Şu anime ne illet bir şeydir bana j-rock, j-pop'u sevdirdi yahu. Tüm sebebi de izlediğiniz her bölümün başında sonunda çıkıp bir saatten sonra alışkanlık yaratıp beyinlerimizi yıkaması. Dilini sevmesem ve diğer türlere açık olmasam zerre hoşlanmazdım bu müziklerden. O yüzden, "çok okuyan mı bilir, yoksa gezen mi?" sorusuna "kesinlikle açık fikirli olan." diye yanıt veririm (gerçi hala tartışılıyor mudur bu mevzu bilmem).

- Cencoroll adında anime movie vardı onun kapanış parçasıydı bu, ilk o zaman supercell sevmeye başlamıştım.


- Panty & Stockin with Garterbelt'in kapanış parçasını da ilk duyduğumda kendimden geçmiştim. Vokalin sesinin 80ler ve 90ların madonnasını anımsatması  çok hoşuma gitmişti. Azıcık da sevdiğim bir indie grubunun tarzına benzetiyordum.


- The Tatami Galaxy'nin kapanış parçası da en sevdiklerimden biri, oysa animeyi izlemedim bile henüz ama çok sevdiğim bir arkadaşımla animeyi türkçeye kazandırmayı planlıyoruz.


- Kara no Kyoukai filmlerinin bütün kapanışlarını bir ayrı seviyorum, sebebi kesinlikle Kalafina değil, tek sebebi Yuki Kajiura'dır. İnanılmaz bir sanatçı, muhteşem bir besteci öyle ki besteleri bu dünyadan değil gibi. Özellikle en sevdiğim kapanışı Sprinter;


- Hepimizin hastası olduğu bir seri Fullmetal A. Brotherhood (hatta kaç gündür neden böyle animeler çıkmıyor diye hüzünleniyoruz) bilmem kaçıncı kapanışı açılışı ama SCANDAL grubunun en sevdiğim parçalarından biri;


- Soul Eater'ın en sevdiğim açılışı. (Zaten Tommy Heavenly6 hangi şarkısını koyacağımı bilemedim.)


- İşte yine süper ötesi bir daha eşi benzeri çıkmayan animelerden biri, Darker than Black ve ikinci sezonun açılış parçası;


- Off off biraz eskilere gittim ve yine şahsına münhasır bir sese sahip vokali olan Jinn grubunun Blood+ için yaptığı jenerik geldi aklıma.


- Trinity Blood'ın kapanış parçası Broken Wings tabii ki. Çok duygusal, çok güzel bir parçaydı. Açılış parçasından bahsetmiyorum bile, bu animenin soundtrackleri belli ki özenerek yapılmış (seçilmiş)


- Geçen senenin en sevdiğim animelerinden biri olan Zakuro'nun seiyuular tarafından söylenen birbirinden güzel 3 kapanış parçası vardı, içlerinden birine hasta olmuştum. O kadar dinledim ki iki ayrı vokalin de söylediği kısımları ezberleyivermişim :)


-Shounenlere giremedim bile- o kadar sevdiğim açılış kapanışlar var ki hepsini yazmak mümkün değil. Ve bu animelere saygı duymamın en büyük sepeblerinden biri de bu güzel parçalar için ciddi anlamda bir emek veriliyor oluşu. Severek dinliyor, severek izliyoruz hehe.

4 yorum:

  1. Fairy tail den koymayarak kalbimi kirdin :D

    YanıtlaSil
  2. Bi de tabiki Gurren Lagann in 2. kapanis parcasi...o da harika...

    YanıtlaSil
  3. İlk şarkıyı çok sevdim. Dinlendirici bir parça.
    2. parça için düşüncelerine katılıyorum xD 90ların parçalarına benziyor. Çocukluğuma döndüm xD
    3. parçayı dinlemişim ben, ama nerden biliyorum ki bu şarkıyı. Animenin adı hiç tanıdık değil O.o
    7. parça ve diğer tüm Darker than black parçalarına tapıyorum.

    Güzel bir post olmuş. Kendi sevdiklerimin neler olduğunu unutmuşum bile.

    YanıtlaSil
  4. @Kamina Shounenlere giremedim onlara girseydim kimsenin okuyamayacağı bir post olup çıkardı bu yazı. Naruto, bleach, Gintama, Fairy Tail... hayvan gibi soundtrackleri var. Ana gurren lagann dediği parçayı koyacaktım bir de school rumble'ın ilk kapanış şarkısını çok seviyordum bak :D hep unuttum.

    @Vudu beybi: Madem unuttun mim olsun sana sen de yapıver listesini :D hem de unuttuğumuz açılış kapanışları hatırlamış oluruz. Darker than black'in ost'i çok iyiydi cidden.

    YanıtlaSil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...