19 Mart 2012 Pazartesi

Last Life In the Universe


Bu uzun zaman sonra izlediğim 4. Asano Tadanobu filmiydi. Tabii ben buraya yazana kadar üstünden epey zaman geçti. Neden izlediğim dört Asano filminden ilk bunu yazıyorum? Ben de merak ediyorum neden (ama umarım diğerlerine de sıra gelecek bir gün) Genelde sanat filmlerini sevmem ama filmin kısıtlı mekanlarda kendine bağlayan büyülü bir yanı olduğunu inkar edemeyeceğim. Hem de Asano'ya Venedik film festivali en iyi erkek oyuncu ödülünü kazandırdığını falan bilmiyordum izlerken.


Filmi izlemeden önce bildiğim tek şey o güzel soundtracki ve Takashi Miike'yi görecek olmamdı. İntihara meyilli insanlar arasında yaşayan biri olarak inanın benim gözümden çok farklı bir anlamlı oldu bu filmin. Ama merak etmeyin o kadar derinlere inmeyeceğim. Her şeyden önemlisi filmi bulmak ve indirmek gerçekten zordu, hatta ulaşamamak öyle büyük duygular beslememe neden oldu ki, bir süre sonra hayatımın filmini izleyecekmişim gibi hissettim. O yüzden büyük uğraşlar sonucu bulduğum en iyi kalitedeki Last life in the universe'ü belki izlemek istersiniz diye paylaşmak istedim. Burada okuyup indirmeye koyulduğunuzda çok dandik ve düblajlı halleriyle karşılacaksınız çünkü.

Buyrun efenim;
Ruang rak noi nid mahasan (Last life in the universe)
Linkler yenilenecek.
 Filmdeki Ichi the Killer göndermesi

Huzurlu hissettiren sayılı film sahnelerinden biri.

Film biraz tayca, ingilizce ve japonca biliyorsanız, gerçekten çok az bilmeniz bile dünyanın neresinde olursanız olun anlaşabileceğinizi hissettiriyor size, en azından bu filmi kendi dilinizin altyazısıyla izlemeseniz bile konuya hakim olabilirsiniz. (he ben tayca bilmiyorum)


Yakuza Takashi Miike...  

Konusu nedir, Asano bu filmde kimdir, necidir detaylara girmek istememin tek bir sebebi var üşeniyorum, şaka şaka üşenmiyorum ama Asano Tadanobu seven birinin ya da asya filmleri sevenlerin kaçırmaması gereken, şiddetle tavsiye ettiğim, azıcık depresif ve kendine ait nafi bir dünyası olan güzel bir film bu. Bazen siz de evrendeki son kertenkeleymişsiniz gibi hissediyorsunuzdur bence.


Not: Hakkında yazma ihtimalim olsa da Asano Tadanobu'nun rol aldığı diğer filmler şöyle;

  • Ichi the Killer
  • Snow Prince: Kinjirareta Koi No Melody
  • Maboroshi no Hikari
  • Viyon no Tsuma
  • Umoregi
  • Taga tameni
  • Cha no aji
  • Eri Eri rema sabakutani

2 yorum:

  1. İlginç bir filme benziyor. Link paylaştığın için de sağol, hemen indiriyorum :)

    Asano'nun taptığım filmi de Bright Future bu arada. (Evet, Odagiri'yle birlikte oynamasının etkisi de büyük)

    YanıtlaSil
  2. Bir şey değil, umarım beğenirsin.
    Asano'nun Bright Future gibi eski olmasa da üstünden epey zaman geçen filmlerini özellikle puanı 7'nin altındaysa bulmak çok zor oluyor. İnsanlar gerçekten popüleritesine çok önem veriyor filmlerin.

    YanıtlaSil

dökül bakalım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...